Design by Śliwka Nałęczowska

Historia

DESIGN BY ŚLIWKA NAŁĘCZOWSKA to konkurs promujący młodych twórców, grafików i projektantów, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów. Po raz pierwszy odbył się w 2018 roku i zapoczątkował wielką, artystyczną przygodę marki Śliwka Nałęczowska ze sztuką, która nieustannie się rozwija. Oto jak konkurs zmieniał się na przestrzeni czasu.

2021

W czwartej odsłonie DESIGN BY ŚLIWKA NAŁĘCZOWSKA graficy, projektanci i designerzy musieli zmierzyć się z wyzwaniem przygotowania projektów, które zachowując i podkreślając istotę marki Śliwka Nałęczowska, jednocześnie nadają się do nadrukowania na T-shirty. Sprostali mu celująco!

Temat konkursu „Śliwka Nałęczowska – sztuka łączenia” okazał się niezwykle inspirujący. Wyzwolił kreatywność i twórczą postawę pasjonatów grafiki i designu, którzy stanęli na wysokości zadania. Przesłali niemal 2400 propozycji nadruków na T-shirty wykonanych w różnych stylach, technikach i przy użyciu zróżnicowanych narzędzi.

Uczestnicy konkursu wykazali się dużą dozą kreatywności, pomysłowością i świetnym warsztatem. Zaowocowało to wieloma unikatowymi i atrakcyjnymi wizualnie projektami. Spośród 2315 prac, spełniających regulaminowe wymagania, eksperci z zakresu wzornictwa i projektowania wybrali 12 laureatów. Nagrodzone projekty oddają charakter Śliwki Nałęczowskiej, zachwycają oryginalnością i nieszablonowym podejściem do tematu. Ponadto realizują aspekt użytkowy w postaci możliwości adaptacji na koszulkach i ewidentnie prezentują autentyczną sztukę łączenia.

Design by Śliwka Nałęczowska 2021 wygrała Anita Tomala-Cygan, która otrzymała 10 tys. zł i zapas pralin Śliwka Nałęczowska. Laureaci kolejnych miejsc mogli liczyć na nagrody finansowe i produktowe.

IV edycja Design by Śliwka Nałęczowska została zrealizowana we współpracy z partnerami: marką odzieżową Medicine, Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie i Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej. Patronami medialnymi konkursem zostali: NOIZZ, Grafmag i K MAG.

Prace wszystkich laureatów można zobaczyć tutaj.

  • 1. MiejsceAnita Tomala-Cygan
  • 2. MiejsceEwelina Gąska
  • 3. MiejsceMaja Michalska

2020

Trzecia odsłona konkursu DESIGN BY ŚLIWKA NAŁĘCZOWSKA okazała się wielkim sukcesem. Pasjonaci grafiki i designu zgłosili rekordową liczbę 2874 plakatów, zainspirowanych hasłem „Śliwka Nałęczowska jest kobietą!”.

Laureaci musieli pokonać silną konkurencję. Spośród 2466 projektów spełniających kryteria formalne, jury wyłoniło 12 najlepszych plakatów. Ich wyboru dokonali m.in. ceniony artysta grafik Andrzej Pągowski, uznana projektantka graficzna i ilustratorka Beata Śliwińska „Barrakuz” i dziekan Wydziału Wzornictwa, były rektor warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych prof. Ksawery Piwocki. Członkowie jury byli pod wrażeniem ogromnej liczb nadesłanych prac, zwrócili uwagę na duże zróżnicowanie projektów i wiele interpretacji tematu, jednocześnie potwierdzili dużą wartość tego typu konkursów dla młodych artystów.

III odsłona konkursu została przeprowadzona pod patronatem merytorycznym warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych oraz Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. Patronat medialny nad akcją objęły: GRAFMAG, OOH Magazine i polki.pl.

Laureatką III edycji Design by Śliwka Nałęczowska została Justyna Cychowska,

Wygrała 10 tys. złotych i zestaw pralin. Laureaci drugiego i trzeciego miejsca zdobyli nagrody finansowe (odpowiednio 7 tys. i 5 tys. złotych) oraz słodycze, a autorzy prac, które uplasowały się na pozycjach od czwartej do dwunastej przyznano zapasy Śliwki Nałęczowskiej. Prace wszystkich laureatów można obejrzeć tutaj.

  • 1. MiejsceJustyna Cychowska
  • 2. MiejsceIwona Kalitan-Młodkowska
  • 3. MiejsceDawid Celek

2019

Ubiegłoroczna, druga edycja DESIGN BY ŚLIWKA NAŁĘCZOWSKA przeszła najśmielsze oczekiwania organizatorów. Przed uczestnikami postawiono niełatwe zadanie zaprojektowania nadruku na opakowanie pralin (owalną puszkę), będącego interpretacją hasła: „Śliwka Nałęczowska - polski specjał. Idealny pomysł na prezent”.

Na konkurs nadesłano rekordową liczbę prac - ponad 2000 kreatywnych projektów! Jury, w którym zasiedli m.in. prof. Ksawery Piwocki, dziekan Wydziału Wzornictwa warszawskiej ASP oraz Olka Osadzińska, jedna z najlepszych polskich ilustratorek, podkreślało ich wysoki poziom oraz oryginalność pomysłów.



Patronat merytoryczny nad akcją objęły warszawska ASP
 i Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (STGU). Medialnie konkurs wsparła GALA i Packaging Polska.

Zwyciężczynią II edycji DESIGN BY ŚLIWKA NAŁĘCZOWSKA została Jadwiga Popiel.

Otrzymała 10 tys. złotych i zestaw pralin. Laureatki drugiego i trzeciego miejsca odebrały odpowiednio
7 tys. i 5 tys. złotych oraz słodycze. Nagrody wręczone zostały podczas kameralnej konferencji w jednej z warszawskich galerii.

Prace wszystkich laureatów II edycji można zobaczyć tutaj.

LaureaciLaureaci
  • 1. MiejsceJadwiga Popiel
  • 2. MiejsceIwona Kalitan-Młodkowska
  • 3. MiejsceAngelika Mata

2018

Pierwsza edycja została skierowana do pasjonatów mody i designu. Ich zadaniem było zaprojektowanie linii nadruków na kubek, płócienną torbę i apaszkę, inspirowanych opakowaniem Śliwki Nałęczowskiej 350 g.

Na konkurs nadesłano ponad 1000 zgłoszeń!

661 projektów spełniało kryteria formalne i zostało ocenione przez jury, pod przewodnictwem projektantki mody Lidii Kality, w składzie: Agnieszka Stopyra, ilustratorka i graficzka; Sonia Bohosiewicz, aktorka, piosenkarka i miłośniczka designu oraz dziennikarka Paulina Sykut-Jeżyna.

Laureaci Laureaci

Nagrodę główną, 10 tys. złotych i zestaw pralin, przyznano Katarzynie Brągiel, studentce wzornictwa na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Laureaci drugiego i trzeciego miejsca odebrali nagrody finansowe (7 tys. i 5 tys. złotych) oraz słodycze. Autorzy prac, które uplasowały się na pozycjach od czwartej do dziesiątej otrzymali zapasy Śliwki Nałęczowskiej.

Nagrody wręczono podczas uroczystej konferencji połączonej z wernisażem prac.


Rozdanie nagród
Rozdanie nagród
  • 1. MiejsceKatarzyna Brągiel
  • 2. MiejsceAleksandra Płocińska
  • 3. MiejsceAgata Klepka, Aleksandra Olszewska

Na bazie projektu laureatki pierwszego miejsca została opracowana kolekcja designerskich gadżetów Śliwki Nałęczowskiej, obejmująca: stylową apaszkę, kubek i okulary. Część z nich można było wygrać w ogólnopolskiej loterii Stylowe Śliwkobranie 2018.

We współpracy z Many Mornings powstała także limitowana edycja wyjątkowych śliwkowych skarpet, które okazały się prawdziwym hitem Bożego Narodzenia!

Laureaci konkursu mają więc powody do zadowolenia. Ich prace są nie tylko doceniane i nagradzane, ale także zyskują prawdziwe życie!

Kontakt

W razie pytań lub wątpliwości, związanych z konkursem,
prosimy o kontakt:

[email protected]

Partnerzy:

Patroni medialni:

Sliwka Naleczowska