DESIGN BY ŚLIWKA NAŁĘCZOWSKA to konkurs promujący młodych twórców, grafików i projektantów, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów. Po raz pierwszy odbył się w 2018 roku i zapoczątkował wielką, artystyczną przygodę marki Śliwka Nałęczowska ze sztuką, która nieustannie się rozwija. Oto jak konkurs zmieniał się na przestrzeni czasu.

2020

Przed nami trzecia edycja. Co przyniesie? Już nie możemy się doczekać, jak uczestnicy zinterpretują hasło „Śliwka Nałęczowska jest kobietą!”, projektując konkursowe plakaty. Jedno jest pewne, najciekawsze z nich zobaczymy jesienią w przestrzeni miejskiej.

2019

Ubiegłoroczna, druga edycja DESIGN BY ŚLIWKA NAŁĘCZOWSKA przeszła najśmielsze oczekiwania organizatorów. Przed uczestnikami postawiono niełatwe zadanie zaprojektowania nadruku na opakowanie pralin (owalną puszkę), będącego interpretacją hasła: „Śliwka Nałęczowska - polski specjał. Idealny pomysł na prezent”.

Na konkurs nadesłano rekordową liczbę prac - ponad 2000 kreatywnych projektów! Jury, w którym zasiedli m.in. prof. Ksawery Piwocki, dziekan Wydziału Wzornictwa warszawskiej ASP oraz Olka Osadzińska, jedna z najlepszych polskich ilustratorek, podkreślało ich wysoki poziom oraz oryginalność pomysłów.



Patronat merytoryczny nad akcją objęły warszawska ASP
 i Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (STGU). Medialnie konkurs wsparła GALA i Packaging Polska.

Zwyciężczynią II edycji DESIGN BY ŚLIWKA NAŁĘCZOWSKA została Jadwiga Popiel.

Otrzymała 10 tys. złotych i zestaw pralin. Laureatki drugiego i trzeciego miejsca odebrały odpowiednio
7 tys. i 5 tys. złotych oraz słodycze. Nagrody wręczone zostały podczas kameralnej konferencji w jednej z warszawskich galerii.

Prace wszystkich laureatów II edycji można zobaczyć tutaj.

LaureaciLaureaci
  • 1. MiejsceJadwiga Popiel
  • 2. MiejsceIwona Kalitan-Młodkowska
  • 3. MiejsceAngelika Mata

2018

Pierwsza edycja została skierowana do pasjonatów mody i designu. Ich zadaniem było zaprojektowanie linii nadruków na kubek, płócienną torbę i apaszkę, inspirowanych opakowaniem Śliwki Nałęczowskiej 350 g.

Na konkurs nadesłano ponad 1000 zgłoszeń!

661 projektów spełniało kryteria formalne i zostało ocenione przez jury, pod przewodnictwem projektantki mody Lidii Kality, w składzie: Agnieszka Stopyra, ilustratorka i graficzka; Sonia Bohosiewicz, aktorka, piosenkarka i miłośniczka designu oraz dziennikarka Paulina Sykut-Jeżyna.

Laureaci Laureaci

Nagrodę główną, 10 tys. złotych i zestaw pralin, przyznano Katarzynie Brągiel, studentce wzornictwa na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Laureaci drugiego i trzeciego miejsca odebrali nagrody finansowe (7 tys. i 5 tys. złotych) oraz słodycze. Autorzy prac, które uplasowały się na pozycjach od czwartej do dziesiątej otrzymali zapasy Śliwki Nałęczowskiej.

Nagrody wręczono podczas uroczystej konferencji połączonej z wernisażem prac.

Rozdanie nagródRozdanie nagród
Rozdanie nagród
  • 1. MiejsceKatarzyna Brągiel
  • 2. MiejsceAleksandra Płocińska
  • 3. MiejsceAgata Klepka, Aleksandra Olszewska

Na bazie projektu laureatki pierwszego miejsca została opracowana kolekcja designerskich gadżetów Śliwki Nałęczowskiej, obejmująca: stylową apaszkę, kubek i okulary. Część z nich można było wygrać w ogólnopolskiej loterii Stylowe Śliwkobranie 2018.

We współpracy z Many Mornings powstała także limitowana edycja wyjątkowych śliwkowych skarpet, które okazały się prawdziwym hitem Bożego Narodzenia!

Laureaci konkursu mają więc powody do zadowolenia. Ich prace są nie tylko doceniane i nagradzane, ale także zyskują prawdziwe życie!